יום שלישי, 3 בפברואר 2015

חצילים? לבריאות!

חציל הוא אחד הירקות הכי נפוצים בתפריט הישראלי, עקב כמות הקלוריות נמוכות והתכונות התזונתיות הרבות, הוא אופציה נהדרת גם למי שרוצה לרדת במשקל. 

הירק מכיל ,B5 הרכב של ויטמינים ומינרלים, כגון סידן, זרחן, ברזל וסיבים מסיסים. הניאצין (ויטמין B5) מגן על העור ועוזר להסדיר את מערכת העצבים ואת המערכת העיכול. בעוד שמינרלים, סידן, זרחן והברזל תורמים למבנה העצמות והשיניים, בניית השריר וקרישת הדם. 

החצילים משביעים את הרעב וגם כן מסייעים לשריפת השומן. הסיבים בחצילים סופגים את השומנים הנמצאים בבטן, ומפרישים אותם מהגוף. כך החציל מסייע להורדת היקפי הגוף, וקידום בריאותי. 

הם גם מאוד עשירים במים, דבר המסייע לזירוז ייצור השתן,  וכך מונע החזקת מים יתרה, מסלק רעלים ומפחית את הנפיחות הכללית של הגוף. מזונות אחרים עם השפעה דומה הם: מלפפון, חסה, אבטיח, בין היתר. 

הריכוז הגבוה של סיבים מסיסים בחצילים גם מסייע לפעולת מעיים תקינה. בנוסף לכך, מפחיתים את הכולסטרול הרע, שומרים על הבריאות הלב, ומונעים בעיות עיכול. מכיוון שהירק המופלא הזה עשיר בויטמינים ונוגדי חמצון, צריכת חצילים יכול לצמצם את פעולתם של רדיקלים חופשיים, המעודדים הזדקנות. 

כשתגיעו לשוק או לסופר, תעדיפו חצילים עם קליפה יציבה, אחידה ועם צבע סגול מבריק. חשוב לשמור אותם במקרר בשקיות פלסטיק, וכך הם יישמרו במצב טוב במשך שבועיים. הרגל נפוץ הוא לטבול את החצילים במים מומלחים לפני הכנתם, אך תהליך זה פוגע בטעם הירק ובתכונות תזונתיות רבות שלו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה