יום ראשון, 15 במרץ 2015

אבוקדו - כדאי ועוד איך!

למרות שהוא לא מכאן, אבוקדו הוא אחד הפירות הכי נפוצים בישראל. ניתן להשתבש בו בצורות שנות, מהפשוט כמו סלט עם רוטב לימון ועד הסושי טעים עם סלמון. לא מעט צרכנים אינם מוותרים על פרי זה בתפריט היומי שלהם.
בישראל, תנאיי האקלים מקשים על התפתחותו של האבוקדו. לזני האבוקדו השונים תכונות ותקופות הבשלה שונות אך המאחד את כולם הוא הימצאותם העשירה של חומרים מונעי חמצון המאטים תהליכי הזדקנות ומפחיתים את הסיכון למחלות לב. עובדה זו מיוחסת אליו לא רק בשל עזרתו להפתחת LDL – הכולסטרול הלא-טוב, אלא גם בגלל תפקידו בהגדלת HDL.
בנוסף, מהווה האבוקדו מקור מצוין לויטמינים מקבוצת B וגם לפוטסיום. האבוקדו מכיל ויטמין C ובטא-קרוטן ההופך בגוף לויטמין A. הריכוז הגבוה של סיבים תזונתיים ובעיקר של שומן לא רווי (בערך 15%) מסייעים באיזון הפרופיל השומני של גוף ובמניעת לחץ דם גבוה.
לאחרונה התפרסמו מחקרים הטוענים שאבוקדו יכול להגן על הכבד מפי ההשפעתיו השליליות הנגרמות מצהבת מסוג C. אבוקדו מקל גם על הסובלים מצרבת וכאבי בטן, בכך שהוא יוצר בזמן העיכול שכבה מגנה בדופן הקיבה.
לאבוקדו יש אינדקס גליקמי נמוך, הפרי מכיל 80% של מים. בשילוב עם פעילות גופנית המיועדת, השימוש בשמן אבוקדו מסייע להתפטר משומן בבטן. השומן המופיע באבוקדו הוא אחראי להגנתו של התא נגד חמצון.
הצריכה הממוצעת בישראל כ- 5 ק"ג לנפש בשנה. הציבור באופן איטי אך עקבי מגלה את הפרי ואת יתרונותיו והצריכה הולכת וגדלה בהתמדה בישראל.

אין ספק כי האבוקדו הוא פרי בעל חשיבות רבה לשמירה על הבריאות. צריכת הפרי הולכת וגדלה. הוא מזון בריא ועם יתרונות רבים וכבר נחשב ל'צבר' לכל דבר.

https://www.facebook.com/elaine.lebenberg?fref=ts

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה